Rozpoczynając działalność, bądź już funkcjonując na rynku, zapewne zastanawiasz się, ile będzie Cię kosztować profesjonalna strona internetowa.
Posiadanie wizytówki w sieci jest w dzisiejszych czasach wręcz wymagane, by móc zdobywać nowych klientów, ale również utrzymać pozycję na rynku.
Oprócz standardowych opłat związanych z funkcjonowaniem firmy, środki trzeba również przeznaczyć na jej wirtualną reklamę. Przedsiębiorcy obawiają się wysokich kosztów związanych ze stworzeniem i utrzymaniem strony, a jest ona niezbędna, aby firma pozyskiwała nowych klientów.
Niestety często redukując koszty, korzysta się z szybkich i tańszych rozwiązań, które nie zdają egzaminu, a wręcz są zmarnowanymi środkami na mało wydajną, źle stworzoną stronę internetową.
Brak strony firmowej nie stawia Cię w dobrym świetle wśród potencjalnych klientów, a w niektórych przypadkach, może nawet zniechęcić do współpracy z firmą, nieposiadającej witryny z informacjami, realizacjami czy opiniami.
W tym artykule chciałbym przybliżyć koszty stworzenia oraz prowadzenia Twojej strony, oraz pokazać, jakich rozwiązań należy unikać.
Od czego zależy cena strony internetowej?
Cena strony internetowej zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od funkcjonalności, jakie będą wchodzić w jej skład. Im więcej elementów wchodzących w jej skład, tym wyższa cena.
Warto pamiętać jednak, iż strony rozbudowane, z personalizowaną szatą graficzną i blogiem, bądź możliwością rezerwacji terminu (w tym przypadku stron dla firm zajmujących się usługami), są zdecydowanie ciekawsze dla użytkownika, oraz dla potencjalnego klienta.
Im ciekawsza treść i wyróżniająca się reklama, tym większe zainteresowanie stroną, a w konsekwencji firmą i jej działalnością.
Często zdarza się, iż bardziej popularne agencje oferują wyższe ceny za średnio rozbudowane strony w porównaniu do freelancerów, dlatego warto nawiązać współpracę z osobą, która realizuje kompleksowo i profesjonalnie zlecenia na własny rachunek.
Co więcej, przy współpracy z agencją często opłacamy pracę kilku osób, a bardzo prawdopodobne jest też to, że twój projekt finalnie zostanie zlecony freelancerowi w formie współpracy B2B.
W obecnych czasach przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na współpracę z freelancerami. Nie zawsze realizacja projektu przez agencję niesie za sobą pewny zysk, oraz świetną jakość wykonania.
Ze swojej strony gwarantuję profesjonalizm, oraz indywidualne podejście do potrzeb i wymagań klienta.
Cena strony internetowej zależy również od szablonu (wyglądu strony), na podstawie którego zostanie wykonania, ilości elementów znajdujących się na niej (blog, kalendarz, możliwość bookingu, galeria, wynajem, płatności za usługi, sklep, i wiele innych).
Poziom rozbudowania, typ witryny, ilość wersji językowych i system zarządzania treścią (CMS) to tylko niektóre czynniki, które decydują o cenie końcowej strony firmowej.
Oczywiście wyżej wymienione elementy, funkcje i moduły to nie wszystko, co mogę zaoferować. W zależności od potrzeb oferuję następujące moduły dla usprawnienia Twojej działalności:
- Restauracja – Strona internetowa dla restauracji z menu posiłków, zamówieniami, dostawą i płatnościami
- Wynajem – Strona internetowa z funkcjami wynajmu mieszkań, samochodów i innych usług,
- Płatności – Strona internetowa z funkcjami płatności za produkt lub usługę,
- E-learning – Strona internetowa z systemem LMS z funkcjonalnościami znanymi m.in ze stron: udemy, eduweb,
- Sklep internetowy – Strona internetowa wraz z kompleksowym sklepem online,
- Booking – Strona internetowa z funkcjami bookingu usług.
Każda składowa uatrakcyjnia stronę internetową oraz usprawnia komunikację między potencjalnym konsumentem czy kontrahentem, a Tobą lub firmą.
Warto jednak przed zleceniem projektu obejrzeć strony konkurencji i zastanowić się, jakie rozwiązania mogłyby wspomóc Twój biznes.
Co jest mi potrzebne?
Jest to zdecydowanie najważniejsze pytanie, jakie trzeba sobie zadać przed podjęciem pracy nad stroną. Nie warto płacić za rozwiązania, które się nie sprawdzą i nie będziesz z nich korzystać.
Jeśli planujesz pozyskiwać klientów przez internet warto pomyśleć nad SEO, pozycjonowaniem strony oraz kampaniami Google Ads, aby Twoja strona i reklama była w pierwszych wynikach wyszukiwania w przeglądarce.
Ważna jest również odpowiednia optymalizacja strony, aby nie zniechęcać użytkowników do korzystania z niej, poprzez zbyt wolne ładowanie elementów oraz długi czas odpowiedzi na reakcję.
Blog oraz możliwość bookingu świetnie sprawdzą się na stronach internetowych firm oferujących usługi. Zdalna rezerwacja terminu jest bardzo wygodna i zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż wykonanie telefonu celem umówienia wizyty.
Często zdarza się, że nie wiemy jaka usługa będzie dla nas najlepsza. Z pomocą przychodzą wtedy wpisy na blogu firmowym, kolejno opisujące wybrane zagadnienia, rozjaśniając wszelkie wątpliwości i odpowiadając na pytania. Blog jest dodatkowym elementem strony, dzięki której widać w niej świeżość i stałą pracę, nad tworzeniem i nadzorowaniem treści.
W okresie świątecznym można spotkać się z wpisami „Najlepsze prezenty w 2022 roku„, „Co kupić na prezent„, w których podsumowane są pomysły na świąteczne upominki, wraz z przekierowaniem do sklepu internetowego firmy, w której dany produkt się znajduje.
Takie działania naprowadzają użytkownika na stronę produktu, a dzięki możliwości jego zakupu bezpośrednio generują zysk dla firmy. Brzmi zachęcająco, prawda?
Ile kosztuje strona internetowa? Koszt strony internetowej
W 2022 r. koszt standardowej strony internetowej wykonanej przez profesjonalistę to wydatek co najmniej 1 500 PLN netto
Są to głównie strony wykonane na gotowym projekcie graficznym dostosowanym do potrzeb klienta, a funkcjonalności wspierane są popularnymi wtyczkami. Taka strona może być wykonana w technologii no-code, również przez osoby nie znające się na programowaniu.
Koszt strony to składowa wielu jej elementów, dlatego też nie da stworzyć się jednolitego cennika, według którego kolejne elementy będą wyceniane w konkretnych kwotach i doliczane do podstawowego kosztu strony internetowej.
Każdy projekt jest bardzo indywidualny, stąd nie da się przybliżyć orientacyjnych kosztów strony z funkcją X, Y, Z. Ceny rynkowe są bardzo różne i wahają się od kilkuset, do kilkudziesięciu tysięcy złotych za stronę. Często w tych kwotach nie są uwzględnione koszty hostingu bądź moderacji strony w przyszłości, co generuje dodatkowe koszty.
Przed rozpoczęciem tworzenia strony, najważniejszym elementem jest rozmowa z zamawiającym, aby wszelkie jego wymagania zostały uwzględnione w trakcie tworzenia strony.
Ze swojej strony oferuję profesjonalną pomoc w temacie doboru odpowiednich rozwiązań dla Twojej firmy, by móc w pełni spełnić Twoje oczekiwania.
Doradzam w zakresie rozwoju funkcji i usług, które znajdując się na stronie i które potencjalnie mogą usprawnić jej funkcjonowanie, ale również przyspieszyć i zautomatyzować wiele procesów zachodzących w Twojej firmie.
Jeśli posiadasz już stronę i chciałbyś ją zmodernizować – przyjrzę się Twojej obecnej stronie, aby móc znaleźć błędy oraz niepotrzebne, niedostosowane rozwiązania.
Rodzaje stron internetowych
Każda strona internetowa jest spersonalizowana pod działalność i potrzeby firmy, jednakże chciałbym przybliżyć Ci jej kilka rodzajów, aby móc wskazać różnice między nimi.
Profesjonalna strona internetowa
Zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Strona tego typu zawiera wiele podstron i elementów, które zwiększają jej widoczność w przeglądarce oraz wpływają na jej pozycjonowanie. Znajdziemy na niej m.in. blog, booking, galerię, oraz wiele innych rozwiązań.
Strona Wizytówka
jest prostym typem strony, która służy przekazaniu najważniejszych informacji. Cechuje ją prostota i przejrzystość. Często decydują się na nią lokalne firmy, pozyskujące klientów w najbliższym otoczeniu.
Strona typu one page
Zawiera jedynie stronę główną, jest to najprostszy typ strony. Na tego typu stronie znajdziemy najbardziej podstawowe informacje o firmie, jak np. nazwa, adres, NIP, numer kontaktowy. Na tego typu rozwiązanie decydują się najczęściej firmy, które nie pozyskują klientów przez internet.
Strona dla restauracji
Strona z menu i możliwością złożenia zamówienia jest bardzo pożądanym rozwiązaniem spośród właścicieli firm gastronomicznych.
Możliwość złożenia zamówienia jest bardzo wygodna dla osób zainteresowanych daniami, dzięki której nie muszą wyszukiwać lokalu w aplikacjach mobilnych.
Strona internetowa dla Hotelu
Strona www możliwością bookingu świetnie sprawdza się dla jakich, średnich oraz dużych firm.
Oprócz podstawowych informacji, takich jak dane adresowe, wskazówki dojazdu, opis obiektu, możliwość rezerwacji noclegu jest bardzo wygodnym i szybkim rozwiązaniem, by móc wszelkie kwestie związane z pobytem załatwić za pomocą kilku kliknięć.
Strona z funkcjami płatności
Umożliwia sfinalizowanie transakcji w szybki i bezpieczny sposób. Zakupy w sieci to przede wszystkim wygoda i szybkość działania, dlatego płatności powinny być dostępne od ręki i wygodne dla użytkownika.
Strona z rezerwacjami usług.
Twoi klienci potrzebują szybciej rezerwacji usługi? Daj im taką możliwość dzięki stronie z możliwością bookingu, dzięki której umożliwisz im szybkie wykonanie dogodnego terminu, ale również wszelkie rezerwacje będziesz posiadać w jednym miejscu.
Sklep internetowy
Jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów, chcących zakupić produkty z różnych zakątków świata. Zakupy w Internecie to zdecydowanie najpopularniejsza metoda nabywania towarów, bez wychodzenia z domu, z poziomu komputera czy smartfona.
Każda strona internetowa jest inna, tak samo jak każda firma potrzebuje indywidualnych rozwiązań.
Najważniejszym etapem w trakcie realizacji jest zbadanie potrzeb klienta, aby w pełni móc spełnić jego oczekiwania i stworzyć stronę, która będzie generować zyski dla firmy.
Jeśli zastanawiasz się, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze, bądź chciałbyś dowiedzieć się więcej o tworzeniu strony, zapraszam do kontaktu!