Nie bez powodu mówi się, że gdy nie można znaleźć informacji na temat firmy lub marki w internecie, to dana firma lub marka nie istnieje.

Obecnie wszelkie rozwiązania przenoszone są do sieci a wyszukiwanie informacji na temat usług rozpoczynamy od wpisania hasła w wyszukiwarkę. Przy rozważaniach w temacie strony internetowej należy zacząć od sprofilowania swojej działalności i celów, do jakich planujesz dążyć. Może być to pozyskiwanie nowych klientów, wprowadzenie nowej oferty produktowej, czy stworzenie własnej marki, będącej ekspertem w danej dziedzinie.

W dzisiejszych czasach praktycznie wszystkie procesy zakupowo-usługowe rozpoczynają i kończą się w internecie. Począwszy od wyszukiwania potencjalnego sprzedawcy, usługodawcy, po finalizację procesu. Co ciekawe:

71% kupujących uważa, że dostaną lepszą ofertę online niż w sklepach stacjonarnych.
Źródło: www.websiterating.com

Dlatego też strona internetowa pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Jej odpowiednie stworzenie i moderowanie treści stają się Twoją wizytówka wśród konkurencji. Dzięki szybkiej i optymalnej stronie internetowej, unikniesz zniechęconych użytkowników. Użytkownicy zwracają uwagę głównie na czas reakcji strony, wygląd strony oraz czytelność treści i ich aktualność.

Komu powierzyć zadbanie o wizytówkę mojej firmy w internecie?

Normalnym jest, że jako firma powierzamy zadania podwykonawcom, specjalistom w danej dziedzinie, aby mieć pewność, że wszelkie formalności będą dopięte na ostatni guzik. Tak dzieje się również w przypadku tworzenia obecności firmy w internecie lub optymalizowania obecnej strony internetowej.

Jestem twórcom stron i rozwiązań internetowych, wybrane realizacje możesz zobaczyć w moim portfolio. Cechuje mnie staranność wykonania, terminowość i profesjonalizm. W kilku punktach pokażę Ci od czego należy zacząć proces tworzenia, a także moderowania strony internetowej. Co jest potrzebne, aby móc „być w internecie”? Mówiąc o stronie internetowej, należy mieć na uwadze:

  • Domenę internetową – to do niej będziesz odsyłać klientów,  jest to twój adres wskazujący miejsce na serwerze, na którym znajduje się strona internetowa, na przykład: daqcreator.pl
  • Hosting – miejsce na serwerze współdzielonym, udostępniane jako usługa przez różnych dostawców.
  • Strona internetowa – w skrócie struktura plików, kompleksowo tworząca i wyświetlająca stronę internetową, którą użytkownik widzi w przeglądarce.

Domena, hosting, strona internetowa

Domena jest adresem internetowym, jest to unikatowy adres URL np. www.daqcreator.pl, który użytkownik rejestruje na swoje dane, przez co jest jej pełnoprawnym właścicielem. Jest unikalnym adresem internetowym, który wskazuje dokładne miejsce na serwerze (hostingu), w którym zainstalowana jest Nasza strona internetowa. Domena ma możliwość posiadania tzw. subdomen czyli adresów dodatkowych utworzonych w adresie domeny. Domena to adres, który użytkownicy wpisują w okno przeglądarki internetowej w celu uzyskania dostępu do konkretnej strony internetowej.  Co ważne, każda domena jest unikalna i jej nazwa nie powiela się.

Hosting to usługa udostępniania miejsca na serwerze. Z punktu widzenia dostawcy, polega to na na dbaniu o stałe, poprawne działanie dysków i połączenie serwera z Internetem. Gdy połączenie internetowe nie będzie dostępne, strona internetowa pozostanie nieaktywna. Na rynku jest wielu dostawców usług hostingowych, tworząc stronę możemy zakupić miejsce na serwerze na dane firmowe lub prywatne. Można również skorzystać z oferty wykonawcy strony internetowej, który zazwyczaj dostarcza miejsce na serwerze.

Strona internetowa w skrócie jest zbiorem elementów, struktury plików, znajdujących się pod konkretnym adresem URL. Dostęp do niej uzyskujemy za pomocą wpisaniu hasła w przeglądarkę. Istnieje wiele rodzajów stron internetowych, wynika to z faktu, że końcowy wygląd strony zależy od wielu czynników, m.in.

  • Projektu strony internetowej,
  • Technologii wykorzystanych do stworzenia strony,
  • Serwera, na którym zainstalowano stronę,
  • Bazy danych połączonej ze stroną.
  • Wykonawcy,

Strony internetowe można tworzyć również w technologii no-code, jednak jest to rozwiązanie, które nie skaluje się najlepiej, oraz nie jest optymalne tak jak dedykowane strony internetowe. Orientacyjny roczny koszt domeny w pierwszym roku jej funkcjonowania to koszt około kilkunastu złotych, po roku ich cena oscyluje w okolicach stu złotych netto.

Domena i hosting może zostać zapewniona przez jedną ze stron – wykonawcę lub klienta. Rekomenduję rejestracje domeny i hostingu we własnym zakresie, na własne dane, dzięki czemu klient będzie posiadał status właściciela strony.

Jestem otwarty na preferencje klienta, jeśli zastanawiasz się nad domeną lub hostingiem, mam dla Ciebie rozwiązanie, które pozwoli Ci nie martwić się o koszty hostingu. Jeśli posiadasz już hosting, mogę zainstalować na nim stronę.

Dlaczego warto?

Dzięki stronie internetowej przyciągniesz potencjalnych klientów, zbudujesz własną markę i zaistniejesz na rynku internetowym.

Od czego zacząć proces tworzenia strony internetowej dla firmy? Przede wszystkim od zebrania informacji o firmie, czym się zajmuje i jaki jest jej profil działalności. Warto również przyjrzeć się stronom konkurencji. Przygotuj przykłady i rozwiązania, które spodobały Ci się najbardziej – trzy wystarczą.

Strona internetowa to nie sfera eksperymentów, dlatego warto zadbać o jej treść, ale też wygląd czyli kompleksowy projekt strony internetowej tożsamy z firmą lub marką i jej identyfikacją wizualną – tutaj duży nacisk kładę na projekt strony i przyjęte wzorce UI/UX. Niestety często zdarza się, że firmy wchodzące na rynek korzystają z gotowych, niesprawdzonych szablonów stron internetowych, niedopasowanych do ich grupy docelowej, przez co nie pozyskują nowych klientów, ale też tracą pieniądze wydane na źle stworzone strony. Wiąże się to niestety z wyrzuceniem pieniędzy w błoto, ponieważ nie jest to inwestycja przynosząca zyski dla firmy. A przecież wiadomo, że żaden przedsiębiorca nie chce inwestować w działania, które nie przynoszą korzyści.

Wraz z reklamą firmy, warto zadbać o profesjonalne logo oraz identyfikację wizualną firmy, na jej podstawie tworzony jest projekt strony internetowej tożsamy z firmą/marką. Jeśli nie posiadasz tych rzeczy – nie martw się, oferuję stworzenie logotypu oraz identyfikacji wizualnej firmy, dzięki którym Twoja działalność wyróżni się na tle konkurencji.

tworzenie identyfikacji wizualnej i graficznej dla firm

Koszt strony internetowej

W 2022 r. koszt standardowej strony internetowej wykonanej przez profesjonalistę to co najmniej 1 500 PLN netto.
Są to głównie strony wykonane na gotowym projekcie graficznym dostosowanym do potrzeb klienta, a funkcjonalności wspierane są popularnymi wtyczkami. Taka strona może być wykonana również przez osoby nie znające się na programowaniu w technologii no-code.

Oferując tworzenie stron, sklepów i aplikacji, każdy projekt wyceniam indywidualnie, w oparciu o przekazane przez Ciebie informacje oraz Twoje wymagania. Przy realizacji cechuję się indywidualnym podejściem. Chętnie podpowiem Ci, z jakich rozwiązań możesz skorzystać aby zoptymalizować pomysł na stronę czy sklep internetowy.

Przy tworzeniu strony uwzględniam Twoje wskazówki, by projekt w 100% spełnił Twoje oczekiwania.

Najlepszą nagrodą dla mnie jest stworzenie witryny, dzięki której pozyskasz nowych klientów i zbudujesz własną markę. Zapraszam do kontaktu!