Jak wypromować firmę w internecie? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Wśród rosnącej konkurencji ważna jest skuteczna reklama, aby przyciągnąć i utrzymać stałych klientów. Nie bez powodu też praktycznie każdy zakres reklamowania swojej działalności przeniósł się do internetu, z którego większość osób poszukujących usługi lub produktu, rozpoczyna szukanie. Często pojawia się pytanie: od czego zacząć? Jaka metoda reklamy będzie najlepsza dla mojej firmy? W co warto zainwestować?
W tym artykule przedstawię Ci 7 kroków, na skuteczną reklamę przynoszącą zyski.
1. Strona internetowa
Nie masz strony internetowej? Nie istniejesz w sieci. Podobne zdania można usłyszeć wśród przedsiębiorców i konsumentów, którzy za pośrednictwem przeglądarki szukają wykonawców i usług. Samo posiadanie wizytówki nie wystarczy. Ważne jest, aby strona była przejrzysta, zoptymalizowana oraz dostarczała użytkownikowi (potencjalnemu klientowi) pozytywne doświadczenia.
Co warto zamieścić na stronie internetowej firmy?
Na firmowej stronie internetowej powinny się znaleźć m.in.:
- informacje o firmie, opis działalności,
- oferta i usługi
- realizacje
- intuicyjne menu oraz pasek wyszukiwania,
- formularz kontaktowy,
- aktualności
- dedykowane rozwiązania dla danej branży, np. sklep dla e-commerce
W zakresie działania strony, najważniejsze są:
- szybkość ładowania, aby nie zniechęcać użytkowników do wyjścia z niej ze względu na zbyt długą szybkość reakcji
- przystosowanie do urządzeń mobilnych, aby każdy użytkownik, bez względu na urządzenie z jakiego korzysta, mógł w pełni wykorzystać jej zasoby
- bezpieczeństwo danych użytkownika
- funkcjonalności optymalizujące i upraszczające procesy, np. procesy sprzedażowe – intuicyjny koszyk i szybka płatność
Warto pamiętać, że inwestycja w stronę internetową jest kluczowa dla rozwoju firmy. Nie ma tutaj miejsca na eksperymenty, dlatego stworzenie firmowej witryny internetowej warto zlecić specjaliście w tej dziedzinie. Sprawdź co mogę dla ciebie zrobić w zakresie kompleksowego tworzenia stron internetowych.
2. Blog
Dzięki blogowi i aktualnym umieszczaniu na nim wpisów uatrakcyjnisz swoją stronę internetową. Często szukając produktu bądź usługi, zastanawiamy się nad konkretnym rozwiązaniem czy zakresem działania, które będzie dla nas najlepsze.
Z pomocą przychodzą artykuły branżowe, które pomagają podjąć decyzję konsumentowi, ale również pokazują „świeżość” na Twojej stronie internetowej oraz włożony wkład w rozwijanie działalności. Użytkownicy będą woleli zaufać firmie, która włożyła czas w tworzenie treści, ale również stale pracuje nad nowymi wpisami.
Często na blogu firmowym pojawiają się treści wyszukiwanie w danym okresie tzw. trendy, np. pomysły na prezenty w okresie świątecznym.
Można też zauważyć, że często wpisy o trendach zawierają gotowe propozycje, wraz z odnośnikiem do sklepu internetowego firmy, bądź przenoszą nas dalej, w zakres realizacji czy opisu usług i możliwości jej zakupu. Tego typu rozwiązania same podsuwają firmie nowych klientów.
Treści na stronie www Twojej firmy są także wartościowe z punktu widzenia SEO – każdy nowy wpis to nowa treść reklamowa, która umożliwia wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Dodając do tego odpowiednie kampanie, budujemy swoją pozycje w wyszukiwarce.
3. Media społecznościowe
Na wszelakich mediach społecznościowych spędzamy bardzo dużo czasu. Służą nam one do kontaktu ze znajomymi, obserwowania relacji, aktualności i rozrywce. W czym mogą pomóc w zakresie reklamy filmy?
Na Facebooku, Linkedin czy Instagramie obserwujemy profile, które się nam podobają, a dzięki temu twórca może publikować treści, które znajdują się w zakresie naszych rozwiązań. Za pomocą postów czy relacji często są przekazywane informacje o rabatach i promocjach, z których konsument może skorzystać. Posiadanie wizytówki swojej firmy na Linkedin, Facebooku czy Instagramie pozwala również na reklamę w lokalnych grupach.
Social Media są też miejscem do szybkiej wymiany wiadomości z klientami, dzięki czemu odpowiedź na zapytanie potencjalnego klienta jest szybka, i jest dostępna z poziomu smartfona. A przecież w obecnych czasach, bardzo ważne jest usprawnienie, ale też szybkość nawiązania kontaktu.
4. SEO oraz Content Marketing
SEO (search engine optimization) to optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, celem zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce. Niezwykle ważne są tutaj słowa kluczowe, dzięki którym strona jest pozycjonowana w pierwszych wynikach wyszukiwania, a zarazem – najbardziej widoczna, i postrzegana jako najlepiej odpowiadająca wyszukiwanej frazie. Cały proces składa się z kilku elementów, do których możemy zaliczyć:
- optymalizację treści oraz kodu źródłowego,
- wyeliminowanie błędów technicznych,
- nasycenie treści za pomocą słów kluczowych,
Rynek reklamy w wyszukiwarkach (SEO i SEM) stanowi dzisiaj ponad 32 procent wydatków na reklamę online w Polsce.
interaktywnie.com
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek niesie za sobą wiele korzyści dla firmy, jednak największa zaleta to precyzyjne docieranie do potencjalnych klientów. W przypadku SEO dzieje się to samoistnie, jest to w pełni zautomatyzowany system. Google za pomocą słów kluczowych „podsuwa” użytkownikom strony, najbardziej odpowiadające im zapytaniom. Inwestycja w SEO niesie za sobą ogromne korzyści dla małych, średnich, ale również dużych przedsiębiorstw, jednakże jest to proces długofalowy.
5. Wizytówka Google i mapy
Oznaczenie firmy na mapie, czyli jedna z najważniejszych metod reklamy. Nie bez powodu uważa się, że posiadanie „pinezki” na mapach pozwala na szybkie zlokalizowanie firmy, dojazdu, ale też sprawdzenia godzin otwarcia i opinii.
Dzięki temu sposobowi reklamy przekażesz użytkownikom najważniejsze informacje o swojej firmie. Co ważne, nie musisz posiadać do tego pracownika ani dużego nakładu pracy, a reklama jest stale widoczna dla użytkowników map. Jeśli Twój biznes zlokalizowany jest w małej miejscowości, szansa na widoczność jest większa.
Wizytówka w Google to świetne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorstwa, które chce zaznaczyć swoje miejsce na mapach w danej miejscowości, pozwalając na szybkie zlokalizowanie i dotarcie do firmy.
Posiadanie wizytówki firmowej w Google to pierwszy krok, który powinien zostać wykonany przez firmę, której zależy na reklamie i obecności w internecie. Kolejnym, czasem nieuchronnym krokiem są płatne kampanie Google Ads.
6. Google Ads
Kampanie Google ADS są jednym z najszybszych sposobów na reklamę firmy w sieci. Samo jej działanie polega na wyświetlaniu reklamy firmy w wyszukiwarce Google, lub na stronach jej partnerów w przypadku wyszukiwania określonego produktu lub usługi. Mogą być alternatywą, ale też świetnym uzupełnieniem dla SEO.
Koszty kampanii reklamowej są zależne od wielu czynników, m.in wyświetleń, wagi samej frazy kluczowej, klikalności, profilowania. W internecie jest wiele bezpłatnych poradników, również Google udostępnia wiedzę na temat stworzenia kampanii reklamowej.
Jeśli nie czujesz się pewnie z reklamą od Google, kampanię możesz rozpocząć od mniejszego budżetu, który pozwoli Ci na sprawdzenie jej działania oraz identyfikację zysków. Reklamowanie się w Google Ads może przynieść ogromne korzyści Twojej firmie.
Stworzenie i prowadzenie dobrze zoptymalizowanej i przynoszącej korzyści kampanii Google Ads to bardzo obszerny temat, który w większych firmach i agencjach jest wykonywany przez dedykowanych specjalistów.
7. Publikacje na portalach branżowych
Sposób na reklamę zarówno dla nowych, jak i firm z doświadczeniem na rynku. Portale branżowe są skarbnicą wiedzy, na których można zasięgnąć różnych porad, ale też zareklamować swoją firmę. Dlaczego warto na nich publikować? Jest to doskonała przestrzeń na linkowanie swojej strony.
Często portale branżowe same odzywają się do firm z danej kategorii, w celu przedstawienia oferty publikacji reklam czy artykułów na Ich stronie. Jest do dobre rozwiązanie na pozyskanie linków zewnętrznych z innych portali tematycznych.
Fora dyskusyjne odwiedzają osoby szukające rekomendacji czy rozwiązania problemu wśród innych osób. Wpisy z poradami to doskonały sposób na zarekomendowanie swojego produktu czy usługi. Zdarza się, iż niektóre portale blokują możliwość umieszczania linków do swojej strony, w takiej sytuacji najlepszym wyjściem będzie wdanie się w merytoryczną dyskusję, dzięki której możesz być rozpoznawany jako ekspert w swojej branży.
Reklama firmy w sieci jest kluczowa do pozyskiwania nowych klientów. Jak mogłeś zauważyć, nie istnieje jeden słuszny sposób na wprowadzenie działań marketingowych. Każdy z nich jest unikalny i cechuje się różnymi czynnikami, od nakładu pracy własnej, po finalne zyski. Ze swojej strony oferuję pomoc w zakresie reklamy firmy w sieci, od doboru odpowiednich rozwiązań, po wprowadzenie działań.